Jump to content

Welcome to Smart Home Forum by FIBARO

Dear Guest,

 

as you can notice parts of Smart Home Forum by FIBARO is not available for you. You have to register in order to view all content and post in our community. Don't worry! Registration is a simple free process that requires minimal information for you to sign up. Become a part of of Smart Home Forum by FIBARO by creating an account.

 

As a member you can:

  •     Start new topics and reply to others
  •     Follow topics and users to get email updates
  •     Get your own profile page and make new friends
  •     Send personal messages
  •     ... and learn a lot about our system!

 

Regards,

Smart Home Forum by FIBARO Team


pogo

Member
  • Posts

    110
  • Joined

  • Last visited

About pogo

Profile information

  • Country
    Polska
  • Gateway/s
    Home Center 2

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

pogo's Achievements

Learner

Learner (2/8)

3

Reputation

  1. I don't thing those sensors are expensive enough to buy another z-wave device instead of new quite cheap DS18B20... You can buy 4 of them for about $5 I believe... Why you think your 10kOhm are any better? Compatible device will cost You about $40-$60... if exists...
  2. pogo

    2-3sekundowe lagi

    Mmm 2-3 sekundy lagów... zazdroszczę. Ja na moim HC2 miewam randomowo lagi dochodzące do kilkudziesięciu sekund. A na bardziej regularne lagi zazwyczaj pomaga mi zrobienie backupu i wczytanie go... zupełnie jakby to robiło jakąś defragmentację. Ale ja mam HC2, więc to może nie mieć żadnego odniesienia.
  3. Widzę, że nikt bardziej obeznany się jeszcze nie pofatygował by pomóc, więc ja spróbuję. Niestety nie posiadam żadnej czujki ruchu w domu, więc nie bardzo wiem jak zrobić wyzwalacz... Z tego co widzę masz HCL, więc mam nadzieję, że LUA działa tak samo jak w HC2. No to próbujemy... trochę na około, bo właśnie te moje drobne braki wiedzy... Zrób scenę blokową, która uruchamia się na czujkę ruchu i niech wykonuje absolutnie cokolwiek i przerób na LUA (musi mieć akcję, bo inaczej się nie przekształci prawidłowo) Jak już przekształcisz, to skasuj wszystko oprócz fragmentu od wyzwalaczy, czyli tej części: --[[ %% properties %% weather %% events %% globals --]] Tę część zostaw tak, jak się wygeneruje, nie kasuj przypadkiem linii, których tu nie widzisz, to one są najważniejsze! Dodatkowo dopisz do tej sekcji jeszcze jedną linię: %% killOtherInstances Spowoduje ona przerwanie wykonywania innych instancji tej samej sceny. Później wyjaśnię dlaczego to konieczne. I jedziemy z właściwym kodem: local brightnessSensorID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id sensora światła local brightnessLevel = tonumber(fibaro:getValue(brightnessSensorID, "value")); local lightID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id światła, którym chcesz sterować if (brightnessLevel > xxx) then -- zamiast xxx wpisz wartość graniczną, jaka Ci pasuje -- jeśli będzie jaśniej niż wartość graniczna, to przerwie działanie tej sceny, fibaro:abort(); end fibaro:call(lightID, "turnOn"); fibaro:sleep(120000); -- 120 000 to 2 minuty podane w milisekundach fibaro:call(lightID, "turnOff"); Zabijanie instancji sprawi, że gdy scena "śpi" i ktoś przejdzie, to wtedy stara instancja zostanie zabita i nigdy nie dojdzie do miejsca, gdzie by się znów "obudziła" i zgasiła światło. Tę akcję przejmuje świeżo utworzona instancja. Widzę tylko jeden potencjalny problem... Jeśli zapalenie światła sprawi, że miniemy wartość graniczną i wtedy ktoś przejdzie... to światło już nie zgaśnie Najprostszym rozwiązaniem będzie utworzenie drugiej sceny... ta może być zupełnie pozbawiona wyzwalaczy, bo będzie uruchamiana tylko z pierwszej. A to kod (bardzo krótki) drugiej sceny: local lightID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id światła, którym chcesz sterować fibaro:call(lightID, "turnOn"); fibaro:sleep(120000); -- 120 000 to 2 minuty podane w milisekundach fibaro:call(lightID, "turnOff"); I modyfikujemy pierwszą: local brightnessSensorID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id sensora światła local brightnessLevel = tonumber(fibaro:getValue(brightnessSensorID, "value")); local lightID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id światła, którym chcesz sterować local isLightOn = tonumber(fibaro:getValue(brightnessSensorID, "value")); if (brightnessLevel > xxx or isLightOn == 0) then -- zamiast xxx wpisz wartość graniczną, jaka Ci pasuje -- jeśli będzie jaśniej niż wartość graniczna, to przerwie działanie tej sceny, -- ale tylko gdy światło jest zgaszone... przy zapalonym odświeży licznik bez względu na to jak jest jasno. fibaro:abort(); end local turnOffSceneID = xxx; -- zamiast xxx wpisz id drugiej sceny fibaro:killScenes(turnOffSceneID); -- to zabije tamten licznik fibaro:startScene(turnOffSceneID); -- to uruchomi nowy licznik Nie modyfikuj wyzwalaczy w pierwszej scenie, tak nadal jest dobrze. Mam nadzieję, że po kilkunastu edycjach nie przegapiłem już żadnej sytuacji brzegowej... Trochę tutorialowo to napisałem, mam nadzieję, że się nie pogubisz
  4. Po waszych opisach sam się rozmarzyłem... Teraz żałuję, że Aeontec nie robi sensorów ciemno-brązowych... ale można przemalować... potem tylko znaleźć sposób na odklejenie Fibaro tak, by nie zniszczyć lakierowanego drewna...
  5. Na dole? Tylko jak to zrobić by ktoś przechodząc nie urwał tego... hmm... Może gdzieś na pionowej framudze, ale blisko podłogi jest miejsce? Ta mała część to zwykły magnes, więc w niektórych oknach nawet we wnętrzu da się umieścić element z baterią, tylko trzeba inny magnes zorganizować. Ja w jednych drzwiach (wewnętrznych) wstawiłem zwykły pasek magnetyczny, bo nie zmieściłem tego oryginalnego elementu. Zasadniczo jest trochę opcji, ale wiele zależy od konkretnej konstrukcji okna.
  6. Isn't it a known issue that the inner sensor in smart implant shows higher temperature than the real one? I have the same problem, so I disabled inner sensor and I'm using only the external one (DHT-22)
  7. Kostki RGBW pierwszej generacji miewają tendencję do robienia sobie fałszywych asocjacji. Najnowsze firmware podobno to wyeliminował, ale z tydzień temu i tak się to u mnie powtórzyło. Zwyczajnie zsynchronizował się z innym urządzeniem RGBW (tylko w jedną stronę). Innym razem włączyło mi się światło na korytarzu (sterowane przez RGBW) z samego rana, zanim zdążyłem podnieść się z łóżka i czegokolwiek dotknąć. Brak śladów logowania do systemu. Wszystkie światła w domu mam na RGBW, a inne urządzenia są tylko jako wyzwalacze scen, bez podłączonych obciążeń, więc gdyby coś się w nich działo, to nawet bym nie zauważył.
  8. Różni ludzie, różne potrzeby. Takich imprez w domu nie urządzam. Za alarm wystarczy mruganie/program. Kolorowe paski miałem wcześniej, przed z-wave. Po 2 miesiącach przestałem używać kolorów. Tylko jak przychodzili goście to coś tam kliknąłem by go zmienić, przez resztę czasu było tylko on/off. Jak już mówiłem, ludzie mają różne potrzeby i różne zastosowania będą dla nich optymalne. Dlatego przeedytowałem swój poprzedni post, by nie brzmiał jakbym negował czyjeś podejście. Niestety, ale dobrałeś się do oryginału i go pokazałeś Obecnie mam system optymalizujący jasność, lokalizację i temperaturę światła zależnie od aktualnych potrzeb, czy pory dnia i uważam to za dużo bardziej przydatne przy moim trybie życia.
  9. To brzmi jak połowa problemu. Jeśli wymaga chmury to podam coś gorszego: firma się wypnie na wsparcie dla starego produktu (może nawet za rok czy 2) i już nie ma sterowania. Otwarte API chodzące po lokalnym wifi brzmi znacznie lepiej. W najgorszym wypadku trzeba będzie zaktualizować IP w VD/QA. No i przy polskiej formie jest mniejsza szansa, ze sam sprzęt szybko padnie, tak fizycznie. Jak kiedyś będę miał dzieci, to może pomyślę o takich bajerach
  10. No właśnie moduł RGBW jest przystosowany do sterowania zupełnie zwykłymi paskami RGB/RGBW. Nie ma wtedy takich bajerów, jak w tym, który podlinkowałeś, tylko jeden kolor w danej chwili na całej długości paska. Oczywiście są wszelkie mrugania, zmiany kolorów itp, ale odbywa się to jednocześnie na całym pasku. I na pewno nie da się tego dobrze zsynchronizować z muzyką... Osobiście używam RGBW do sterowania samymi białymi ledami, 4 strefy z jednego modułu. Taki moduł nie ma pojęcia co jest do niego podłączone, to są dla niego zwykłe 4 wyjścia prądowe, nawet wentylatory podpiąłem pod to. Zajrzyj do instrukcji (dostępna w necie) tam jest opis jak można to podpinać w obrazkach, może będzie to dla Ciebie wystarczająco jasne.
  11. Tego konkretnego nie da się podpiąć pod żaden sterownik rgbw. To ma już wbudowany, gdzie pewnie jest tylko złącze do zasilania. Ale wciąż ma połączenie przez WiFi, więc pewnie przez urządzenie wirtualne (HC2) lub QA (HC3) da się tym sterować... Co nie znaczy, że będzie to proste. Może wymagać złamania jakichś zabezpieczeń sieciowych, dodatkowego serwera itp... Jeśli na forum nie znajdziesz gotowych rozwiązań konkretnie do tego paska, to będziesz potrzebował kogoś dość dobrze znającego się na IOT i Fibaro by to zrobił. Chyba że sam czujesz się na siłach by z tym kombinować.
  12. So it's better than i thought However still: If had more time and cach to spend I would upgrade right now. If there were some new interesting functionalities that I need, I would find cach and time... Now I can see no reason to force myself to upgrade. But if I was a new user: only HC3!
  13. In my opinion: - new user? - buy HC3 - already has HC2? - wait
  14. I don't have HC3, but seems the difference in price is not very big. I would prefer HC3 now. I see no reason now to learn programming in HC2 and move to HC3 when it's more advanced. I prefer less functions now to get more later. I can live with half of planned functionalities while at least basic one works. (After over 2 years it still didn't finish my HC2 programming)
  15. Jeśli to jest problem to wystarczy odciąć HC2 od dostępu do swoich urządzeń na czas usuwania tych zbędnych. Można na przykład wyłączyć bezpiecznik od światła, potem od innego obwodu, w którym te urządzenia są... i tak po kolei. Byle samo HC2 i podłączenie do neta miały prąd.
×
×
  • Create New...