Jump to content

Welcome to Smart Home Forum by FIBARO

Dear Guest,

 

as you can notice parts of Smart Home Forum by FIBARO is not available for you. You have to register in order to view all content and post in our community. Don't worry! Registration is a simple free process that requires minimal information for you to sign up. Become a part of of Smart Home Forum by FIBARO by creating an account.

 

As a member you can:

  •     Start new topics and reply to others
  •     Follow topics and users to get email updates
  •     Get your own profile page and make new friends
  •     Send personal messages
  •     ... and learn a lot about our system!

 

Regards,

Smart Home Forum by FIBARO Team


  • 0

Iphone HC2 how to link the home.fibaro.com to my iphone ?


Pascal

Question

Hello,

I try to add my HC2 home.fibaro.com to my iphone HC2 application but can you say me how that i can do it ?

i try with the home.fibaro.com and my admin user but it not work ..

Kind regards

Pascal

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dear Sir

1) First of all be sure that you have the latest software update in the HC2

2) On Your iPhone download the latest Fibaro HC2 App from AppStore

On iPhone:

3) Go to Utilities -> Settings -> Fibaro HC2 -> Write IP Adress of Your HC2, Login and password (from HC2), and also in Remote Settings Your Remote Login from home.fibaro.com

The go to Fibaro HC2 App

4) Configuration, Remote Acces ON, then Find Home Center and Enter Your Remote Acces password (from home.fibaro.com), and that's it.

Regards

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Inquirer
  • Dear Sir

    1) First of all be sure that you have the latest software update in the HC2

    2) On Your iPhone download the latest Fibaro HC2 App from AppStore

    On iPhone:

    3) Go to Utilities -> Settings -> Fibaro HC2 -> Write IP Adress of Your HC2, Login and password (from HC2), and also in Remote Settings Your Remote Login from home.fibaro.com

    The go to Fibaro HC2 App

    4) Configuration, Remote Acces ON, then Find Home Center and Enter Your Remote Acces password (from home.fibaro.com), and that's it.

    Regards

    Hello thanks for this information but if i go to Settings / Fibaro HC2 i not find the remote login information .... only the local user and password ..

    Kind regards

    Pascal

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0

    Pascal, make sure you have the latest app from appstore. it's called "Fibaro HC2".

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0
  • Inquirer
  • Pascal, make sure you have the latest app from appstore. it's called "Fibaro HC2".

    I confirm i have the last version.

    Kind regards

    Pascal

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0

    Je me permet de te répondre en francais Pascal en anglais ce serait une catastrophe

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_neutral.gif" alt=":-|" /> , ce n'est pas le même Login et Mot de Passe que lorsque tu te connectes directement sur l'interface. Tu dois créer un compte et le relié a ta Fibaro et utiliser ces informations pour y accèder.

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0
  • Inquirer
  • Je me permet de te répondre en francais Pascal en anglais ce serait une catastrophe

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_neutral.gif" alt=":-|" /> , ce n'est pas le même Login et Mot de Passe que lorsque tu te connectes directement sur l'interface. Tu dois créer un compte et le relié a ta Fibaro et utiliser ces informations pour y accèder.

    oui mais le problème c'est que :

    J'ai été dans la config , la je lui communique quoi comme adresse ou IP ? home.fibaro.com ?

    puis il me demande un user et password , la je lui donne quoi ? local a mon HC2 ou celui que j'ai crée pour le home.fibaro.com ?

    puis dans l'application quand j'active l'accès distant il me demande uniquement un mot de passe ... c'est quoi la ?

    Merci pour ton aide

    Pascal

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0

    Essaie l'IP de la Fibaro 192.168 etc... Pour user et password met celui du local et pour l'accès distant met le mot de passe que tu as définis sur home.fibaro.com

    Après je t'avoue que je n'ai pas d'iPhone mais je suis sous Android mais l'interface est la même.

    Redis nous des nouvelles

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_wink.gif" alt=";-)" /> et désolée pour les gens parlant anglais, c'est pas mon fort

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_rolleyes.gif" alt=":roll:" />

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0
  • Inquirer
  • Essaie l'IP de la Fibaro 192.168 etc... Pour user et password met celui du local et pour l'accès distant met le mot de passe que tu as définis sur home.fibaro.com

    Après je t'avoue que je n'ai pas d'iPhone mais je suis sous Android mais l'interface est la même.

    Redis nous des nouvelles

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_wink.gif" alt=";-)" /> et désolée pour les gens parlant anglais, c'est pas mon fort

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_rolleyes.gif" alt=":roll:" />

    Cela ne marche pas

    J'ai donc mis mon IP local , mon utilisateur local et mot de passe local

    et quand j'active le mode remote il me demande un mot de passe je lui donne celui du home.fibaro.com mais ça ne marche pas .

    il me met mauvais identifian ou mot de passe ....

    je suis pas chez moi pour l'instant donc le 192.168.xxx.xxx n'est pas accésible j'éssaye de joindre ma box de l'exterieure a travert le home.fibaro.com

    Pascal

    Pascal

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0
  • Inquirer
  • Sur ta Fibaro, est-ce que tu as activé le remote access dans le Lan settings ?

    oui il est a YES

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0

    Et en mettant l'ip local et le login et mot de passe home.fibaro.com ? Et pour le remote mettre celui du local ou du remote a tester ?

    Sinon je vois vraiment pas, mais c'est encore en travaux donc il risque d'y avoir des lacunes a ce niveau la

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_curve.gif" alt=":-/" />

    Je vois pas autre chose sinon, bonne chance redis nous si tu trouves.

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0
  • Inquirer
  • Et en mettant l'ip local et le login et mot de passe home.fibaro.com ? Et pour le remote mettre celui du local ou du remote a tester ?

    Sinon je vois vraiment pas, mais c'est encore en travaux donc il risque d'y avoir des lacunes a ce niveau la

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_curve.gif" alt=":-/" />

    Je vois pas autre chose sinon, bonne chance redis nous si tu trouves.

    non plus lol .... mais en local tout marche .. c'est uniquement le mode en distant qui ne marche pas ..... pffff

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_wink.gif" alt=";-)" />

    Merci pour ton aide.

    Pascal

    Link to comment
    Share on other sites

    • 0

    Au pire connecte toi directement depuis le navigateur sur ton iPhone et tu accèdes a l'interface de l'application. Certes c'est plus long que de lancer l'application directement mais tu peux la prendre a distance

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_icon_wink.gif" alt=";-)" />

    Link to comment
    Share on other sites

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Answer this question...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    ×
    ×
    • Create New...