Welcome to Smart Home Forum by FIBARO

Dear Guest,

as you can notice parts of Smart Home Forum by FIBARO is not available for you. You have to register in order to view all content and post in our community. Don't worry! Registration is a simple free process that requires minimal information for you to sign up. Become a part of of Smart Home Forum by FIBARO by creating an account.

As a member you can:

•     Start new topics and reply to others
  •     Follow topics and users to get email updates
  •     Get your own profile page and make new friends
  •     Send personal messages
  •     ... and learn a lot about our system!

Regards,

Smart Home Forum by FIBARO Team

Dimmer 2 uruchamia Dimme 1 jak to zrobić?

Damianeq

Question

Cześć,

Mam Dimmer v1, chciałbym dokupić Dimmer v2 i skonfigurować następującą opcje

Na Dimmer v2 jak przyciskam 1 klawisz to reguluje światłem w pokoju, natomiast kliknięcie w 2 klawisz łącznika ściennego (dzwonkowego) włączam/wyłączam światło na korytarzu (tam byłby wpięty Dimmer v1) jak coś takiego skonfigurować?

3 answers to this question

Jest opcja aktywowania scen przez dimmery (parametr 41 bodajże).

Poczytaj tutaj:

Please login or register to see this link.

Teoretycznie musisz napisać scenę, która może być aktywowana przez dwu- lub trzy-klik przycisku dimmera (a może również przez drugi przycisk).

Niestety kiedy próbowałem to zrobić ze starym dimmerem, to nie tylko mi się nie udało, ale dimmer losowo decydował na fizyczne wciśnięcie przycisku monostabilnego - raz działało, 10 razy nie działało. Centrala działała lepiej, ale nie znała rzeczywistego stanu dimmera: mówiła, że się świeci jak było zgaszone itp. Pomogło dopiero usunięcie dimmera i wpisanie go na nowo (twardy reset).

Witam

Jeżeli dobrze cię rozumie, to najlepiej taką funkcjonalność uzyskać poprzez asocjacie z drugim urządzeniem. Na dimmerze nr 2 ustawiasz asocjacie do dimmera nr 1.Nagrałem ci krótki filmik gdzie i jak się to ustawia.

Możesz sobie przyjąć że u mnie dimmer nr 2 nazywa się Stół i drugim klawiszem chce sterować dimmer nr 1 który nazywa się Taras