Welcome to Smart Home Forum by FIBARO

Dear Guest,

as you can notice parts of Smart Home Forum by FIBARO is not available for you. You have to register in order to view all content and post in our community. Don't worry! Registration is a simple free process that requires minimal information for you to sign up. Become a part of of Smart Home Forum by FIBARO by creating an account.

As a member you can:

•     Start new topics and reply to others
  •     Follow topics and users to get email updates
  •     Get your own profile page and make new friends
  •     Send personal messages
  •     ... and learn a lot about our system!

Regards,

Smart Home Forum by FIBARO Team

'Dławienie' się buttonów

bosadnik

Question

Drodzy Instalatorzy, 

Mam taki problem: button steruje światłem (1x -> oposite state - zrobione przez 'magic scene') - niemniej jednak raz na jakiś czas dzieje się tak że to przełączanie strasznie muli, po kilku przełączeniach zaczyna reagować normalnie. Załączam zrzut z panelu zdarzeń gdzie widać z jakim opóźnieniem reaguje światło. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną i jak to poprawić?

Please login or register to see this attachment.

4 answers to this question

Za mało informacji jak daleko jest od centrali itd.

Możesz ustawić asocjacje wtedy button bezpośrednio wyślę informacje do włącznika. Jest to najszybsza możliwa reakcja.

• Inquirer
  • Zarówno button jaki switch znajdują się w odległości około 10m od centrali (przez strop żel-bet oraz 2 ściany), po drodze w lini jest jeszcze 3 switche, więc raczej zasięg nie powinien stanowić problemu - chyba że ilość hopek .. 

BTW: myślałem że magic-sceny bezpośrednio z buttona robią coś na kształt asocjacji... rozumiem że nie? 

Magic sceny to najprostsze sceny. Działają tak samo jak sceny blokowe i skrypty.

Asocjacje to całkowicie co innego.

• Inquirer
  • Dobra, zmieniłem na asocjacje - będę badał skuteczność.  Zastanawiam się jednak nad przyczynami takich opóźnień. Fakt że dodałem do mojego systemu ostatnio dodatkowe urządzenia (około 10) i sumarycznie mam teraz 30 sztuk. Wcześniej takich opóźnień nie było - jak patrzę na obciążenia procesora i pamięci to jest to na poziomie 3-5%. przecież 30 urządeń to chyba jeszcze nie jest jakaś duża sieć ?